Lite av allt

Jag känner mig så levande här. Igår cyklade jag, Miriam och Nico till Café Confituur för dom hade allsångkväll. Vem som helst fick sjunga vad som helst, och alla i publiken sjöng med. Rita, Miriams syster, sjöng en låt av Johnny Cash med sin vackra soulröst. En tjej sjöng Hurt och hela publiken var förtrollad. En gammal, gammal man sjöng Pour un flirt och ville aldrig sluta. Jag märker stor skillnad i sammanhang som detta, att jag inte är i Sverige. Människor är mer högljudda, spontana och tar för sig. 
______________
Vi har en couchsurfer som går alla på nerverna. Han heter Pieterjan och pratar alldeles för mycket. Både Seb och Nico har haft högljudda diskussioner med honom, eller snarare skrikiga bråk. Han städar sitt rum nu och åker iväg imorgon. 
______________
Om två veckor åker jag till London med pappa och Stoffe! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0