2011

Tänkte att eftersom jag lämpligt nog började med denna blogg januari 2011 så vore det passande med en årssammanfattning precis som alla andra STORA bloggare gör. Eftersom klockan är tre nattetid och jag är och alltid varit usel på att verkligen sammanfatta så som ordet betyder (dvs göra långa texter korta/göra lång tid kort) så blir det ett väldigt långt inlägg. Håll till godo! Första delen januari-april.
JANUARI

Fikade med Bella och Nicole.


Var på en av de roligaste festerna någonsin med sjöfartstema! Hade med mig en badanka som gjorde succé, han har tom en facebook Ducky Discoman ifall ni vill adda.
Flyttade till ett nybyggt hus i ett nybyggt område.

Hade fotolektioner flera timmar varje torsdagseftermiddag. Må vara de tristaste timmarna i mitt och Reppans unga liv, men såhär i efterhand är jag glad över att ha lärt mig framkalla analogt.

Spenderade otaliga timmar på skolan med Reppan och fikade med Joel och Christina.
FEBRUARI

Målade nog bara en tavla under hela februari, och den råkade jag förstöra.
Sov hos BellaBästis. Somnade och vaknade med samma utsikt, dvs hennes ryggtavla och det skarpa skenet från datorn. Mysigt ändå.
Alla hjärtans dag firade jag, Reppan och Annie på Fenix eftersom vi alla var singlar och inte hade någonannanstans att gå.
Sen var jag i New York för andra gången på ett år och hälsade på min vackra vän Susanna. Vi gick på massa museum, fikade på ett ungerskt och ett svenskt café, drack öl varenda kväll i nästan två veckor, bowlade, gick på iMax och jag höll på att svimma över hur stor en biograf kan vara, drack drinkar trots 21årsgräns och firade födelsedagar.
MARS


Manifestation på Lilla Torg i Kristianstad.
Jag och Reppan bakade morotsbullar i våra hemmasydda pyjamaser.
Stephanie hade FF vilket är likamed fest!!! Och vilken fest sen.. runt klockan elva fick hon ett sms av sin mamma, "är hemma om en halvtimme". Paniken utbröt och vi började städa och slänga tomma burkar, tills mamman skickade ett nytt sms och sa att hon bara SKOJADE???? HAHAHA fatta stämningen efter! Jubel och dans!
Körde till vackraste platsen i Hässleholm några gånger med Stephanie och hennes fina hund.
Reppan hade fest och fick den galna dansblicken (ovan) varje gång någon satte på Håkan Hellström. Vi ville ju helst av allt bara höra indianmusik och medeltida mungigor!
Vår målarlärare Lars var i tidningen. Helt fantasitkst duktig på att måla är han och vi tog en fin gruppbild tillsammans.
Promenerade med Anna och Bella.
APRIL


Annie hade plötsligt en räv bakom örat och jag åkte upp till Halmstad och hälsade på Bella.
Bakade massor och gjorde utflykter till Österlen med Marina och Stephanie.

Jag och tre andra tjejer började med "Halv åtta hos mig", dvs vi lagade förrätt huvudrätt dessert till varandra och röstade om vem som var bäst. Jag kom på delad andraplats. Fick klagomål för min dukning ha ha hade bara slängt fram ett par tallrikar och några servetter, glömt bestick.
Fler mysiga promenader med flickorna nu när värmen började närma sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0