:

Eftersom Kim påstår att det enda jag bloggar om är bakning, tänkte jag bekräfta hennes påstående ytterligare. Mamma pratar just nu i telefon och jag hörde att hon sa "det är inte dumt att ha en liten hemmafru i huset!".
Nedan ser ni kanelbullesats nr.2, jag ger er också receptet!!!!
Ett paket jäst
Tio matskedar rapsolja
Fem deciliter vatten
Lite salt
En deciliter socker
Lagom mycket mjöl.
Smula jästen i en bunke. Värm vatten och olja till fingervarmt. Häll över jästen och vispa. Häll i resten av ingredienserna. Jäs tills degen är stor och fluffig. Dela i två delar och kavla ut, bred på mycket smör samt häll på abnormt mycket socker och kanel. Rulla ihop, dela och lägg i bakformar. Jäs ett tag till. Pensla med vatten och strö över pärlsocker. Skjuts in i ugnen tills dom ser goda ut. Ät två stycken fastän dom är så varma att du bränner dig i gommen. Klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0