Fredagskväll och det luktar gott i hela huset

Somnade med bultande hjärta efter jobbet. Blev väckt av mamma, hon sa att det luktade bebissömn i mitt rum och hon sa att klockan var tio i åtta och jag tänkte att nu kommer jag inte kunna sova inatt. Jag sa rumpmamma, hon sa bajsfrida, jag ska kissmamma. Sen skrattade vi länge.
Det kom nyss en cabbe körandes utanför mitt fönster. Fast det gör det jämnt, alltid i olika färger och med olika människor inuti. För det mesta ser dom rika ut och för det mesta har killarna ett kilo vax i håret och tjejerna trippar fram i höga klackar.
______
Jag tänker att det är ju endast jag som lever mitt liv, därför borde jag göra det jag vet är rätt för mig. Att andra säger åt mig att det är fel eller konstigt borde ju inte spela någon roll. Därför bestämmer jag mig för det nu. Det är jag som lever mitt liv, ingen annan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0