:

Tänkte att jag passar på att skriva vad jag drömde alldeles nyss, medans de andra ser klart det sista av filmen:
Somnade ungefär en halvtimme och drömde i ultrarapid. Alla från filmfestivalen var på fjärde våningen, plötsligt hörde vi en stor smäll från stan och människor skrek och sprang ut ur hus, ut på gatorna. Vi ville också ta oss ut från skolan men Joel, som tydligen bestämde allting, stod bara fundersamt och tittade ut genom fönstret, ut över stan, och försökte tänka ut vad vi skulle ta oss till. Samtidigt pratade jag med en man, men inte vilken man som helst. Han som har tatuerat hela ansiktet. Han sa till mig att jag måste ta mig därifrån, att jag ensam bara kunde klara mig och absolut inte fick ta med mig någon. Så jag sprang.
Den andra drömmen var att jag låg på golvet i korridoren på andra våningen (vilket jag gjorde på riktigt) och att filmfestivalgänget rusade förbi mig och hela tiden stötte emot mig och slog till mig där jag låg. Jag visste att jag sov, men kunde inte vakna och se varför dom inte såg mig och fråga varför dom inte undvek mig. Detta leder in på den tredje drömmen, som kändes som att den varade huuur länge som helst, men i själva verket varade den nog bara en minut eller så. Jag såg mig själv utifrån där jag låg på golvet, jag såg hur jag vaknade genom att resa mitt huvud från golvet och titta upp, men jag såg det kanske tio-femton gånger och efter var gång föll jag ner igen och vaknade på nytt, och mitt huvud liksom flöt ihop med mitt huvud när jag vaknade igen. SEN när jag vaknade PÅ RIKTIGT var jag vettskrämd och kallsvettig för jag visste fortfarande inte om jag hade vaknat. Så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0