:

Detta kommer nog bli ett av mina längsta blogginlägg någonsin. Håll i er!
_____
I lördags när jag cyklade till jobbet, längs med ån, halv nio på morgonen, bakfull, med klänningen fladdrandes vid benen och solen i ögonen, då mådde jag bra. Då kändes livet lite sådär extra i hela min kropp, det sprallade i varje liten cell, och jag log hela vägen.
_____
Min mamma är gravid. I tolfte veckan. Det betyder att hon har varit gravid i tre månader. Hennes mage är rund och spänd men man kan undgå att lägga märke till det ännu, det är liksom inte jättetydligt. Men jag som vet om vad som gömmer sig därunder hennes mjuka kläder kan inte hålla igen leendet som dyker upp på mina läppar varenda gång jag ser magen. I december kommer det lilla underverket!
_____
(Tillåtet att hoppa över detta stycke, varning för dötrist skoltjafs)
Fick MVG på min uppsats i Eng B nationella, känns så himla bra att få lite genuint beröm från min lärare som jag absolut inte kan sympatisera med. VG i Matte B, det trodde jag aldrig, så himla bra. Nu måste jag bara fixa att snacka om Brott och Straff en liten stund inför klassen, sen är skolan över!
_____
En vecka kvar till Siesta och jag längtar! Längtar längtar längtar, jag och Reppan är bäst på festivaler. Fan vad kul det ska bli.
_____
Men innan dess, den kommande helgen. Tre saker jag vill göra på fredag: FILMFESTIVAL, KAFFEFESTIVALEN OCH SKOGSFESTIVAL. HUR i all världen ska jag någonsin kunna bestämma mig? Varför måste allt roligt hända på samma dag? Och alla tre tillställningar kommer få mig att må precis lika dåligt dagen efter, då jag ska jobba, så egentligen borde jag gräva ner mig i soffan och inte lämna huset överhuvudtaget.
_____
Så nu har ni så ni klarar er ett par veckor månader framöver när det gäller mitt användande av ord. 
Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0