Barnpassning och stora fötter

Jag har passat barn i fem timmar, så jag är helt utmattad nu. Vi spelade fotboll, picknickade, lekte i vattenspridaren (dom gjorde det, inte jag. Tråkiga vuxenfasoner, jag vet, skyller på att jag inte hade badkläder), åt glass och spelade fotbollsspel och för första gången i mitt liv har jag fått användning av all omedveten fotbollskunskap som trängt sig in i mitt huvud genom att ständigt fått höra statistik och resultat från min bror och pappa. Jag kunde nästan fler fotbollslag än småpojkarna!
_______
Och varför finns det nästan jämnt endast ett ynka antal skor i strl 41-42 i skoaffärer? Borde inte skochefen på något sätt se sammanhanget, när dessa storlekar tar slut innan han/hon ens hinner blinka, och därför köpa in flera?
För att inte tala om Second Hand för storfötter.. För tretti fyrtio år sen fick man väl köpa manskor om man passerade strl 40.
(Text dedikerad till Reppan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0