Text och så. Tomma dagar.

Har haft lite av en stillsam kväll. Dessa vemodiga vårkvällar som bara blir längre och längre gör min kropp orolig. Jag sover mest på eftermiddagarna, duschar varmt på kvällarna och försöker undvika att titta ut genom fönstret. Fåglarnas kvittrande gör mig så fruktansvärt nervös och jag är rädd för att bli vuxen.
_______
Jag gråter ut mot pappas axel och gråter ännu mer när vi ligger i varsin stor soffa och tittar på smöriga hollywoodserier. Han är bäst att gråta med, pappa.
_______
Jag ringer mamma och säger "hejjagärledsenmenvetintevarför" med världens mest ynkliga röst och faller tryggt tillbaka i soffan när hon med sin tröstande röst berättar saker och det låter precis som det gjorde när jag var 7 och livrädd för allt.
_______
Jag är livrädd att växa upp.
_______

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0