Mysonsdag

På onsdagsförmiddagar har vi måleri. För tillfället jobbar vi med en uppgift som innebär att man ska måla av ett känt konstverk, med allt vad det innebär: rätt storlek, rätt teknik och i rätt ordning. Jag gör en tupp, original av Chagall, och det är en himla utmaning då det var olja han använde, och jag är inte van vid att måla med olja. Men det är roligt!
(Lite coolt att man nästan kan tro att jag är Frida Kahlo)
Sen har vår klass börjat med en mysig tradition, nämligen att vi turas om att ta med fika till dessa lektionerna. Det leder till att vi den sista timmen av den 3 timmar långa lektionen bara sitter och fikar, lärarna med såklart. 
Min skola är bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0