inhandlat

Överdär på andra sidan jorden råkar det ju te sig så att dollarn är väldigt låg jämfört med kronan, vilket gjorde att jag fick tre fotoböcker för ca 200 kronor. Lillian Bassman, Terry och Nan Goldin heter fotograferna.
Lillian fotograferar vackra kvinnor från 50-60talet i mörka klänningar, rökandes cigaretter från munstycken och bärandes små hattar.
Terry plåtar mest obscena grejer. Mamma fick en chock när hon tittade i boken, men kunde inte sluta. Lite kul.
Och boken med Nans fotografier blev jag så himla glad över att hitta, för jag hade sett hennes bilder på MoMa tidigare i veckan och sagt emot Susanna när hon sa att hon inte alls gillade hennes konst. Jag älskar den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0