15 MINUTER FRÅN DAAAAJJJ

Tänkte dra igenom lite snabbt vad jag gjorde resterande dagar i New York. Mest för att jag saknar Susanna och för att det är hennes födelsedag idag.
Vi fikade ett par gånger till på det ungerska caféet, som typ är det enda caféet i hela NY som känns som ett riktigt café och inte något stressigt snabbkedjeskräp.
Var på The Met.
En kväll gick vi till Hookah, ett ställe där man ja, röker vattenpipa. Man beställer in en eller två eller tre vattenpipor beroende på hur många man är, väljer smak, beställer te eller valfri dryck och stör sig lite smått på den dåliga musiken som man egentligen inte förstår hur den kunde hamna där. Kvinnan som jobbar där är från Egypten, hon har världens sötaste brytning och gav oss kindpussar och gratis hummus.
Vi var ganska europeiska av oss veckan igenom, drack svart kaffe och rökte för det mesta. Det är konstigt, jag insåg faktiskt inte det var så ovanligt att röka cigaretter förrän jag var där första gången i somras. Skatten är ju så otroligt hög på ett paket cigarreter, 13 dollar kostar det, alltså ungefär 70-80 kr!
Tog dagliga promenader i parken med hunden Tess.
En dag åt vi en mysig lunch med Mike på en supergammal diner. Vaktmästaren i Susannas lägenhetshus, som råkar vara otroligt flirtig, bjöd oss på kaffe och log oavbrutet.
Vi var på yoga ett par gånger. Jag är skulle kunna flytta till NY endast för denna härliga aktivitet, som äger rum i St.Marks i ett inklämt hus och man får bara världens mest avslappnade känsla av att vara intryckt i ett hörn i ett överfyllt rum med tegelväggar och murgröna som klättrar in genom fönstrena.
Var hos Emmy på överraskningskalas för Adrianna. Här är vackra Susanna i solljuset. Denna bild ska jag för övrigt ha på en fotoutställning med temat "Nära mig".
Kalas och Ben är glad!
En kaka som var alldeles röd och kallades Red Velvet tror jag.
Såhär satt vi varje kväll, mittemot varandra, målade naglarna, ändrade oss, tog bort nagellacket, målade nytt, rökte cigaretter, drack öl och lyssnade på musik. Min Susanna, jag tycker om henne så mycket!!!
Nästa museum var MoMa, där det var en Andy Warhol utställning med hans filmporträtt. Där fanns även ett stort rum med en enorm skärm och stolar som i en bio. På duken spelades hans filmer upp, av människor som kysste varandra. Filmerna innehöll inget ljud så när Susanna snöt sig ca två gånger per minut uppstod en del fniss.
Hemma hos Noah. Emmy stickar.
Susanna köpte en underbar klänning.
Deras eleganta katt Pompeji!
Så en kväll åkte vi downtown och drack drinkar på ett hemligt ställe.
På väg ifrån baren stötte vi på två män som drog oss hit och dit i fart och fläkt. Stiliga var dom!
Fin mor- och dotterbild får avsluta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0