:

Åh gud vad irriterande. Här vaknar jag upp, sju på morgonkvisten och kan knappt andas genom min täppta näsa. Går upp, sätter på Ocean's Thirteen (utan att ens ha sett Twelve), somnar, vaknar het som en kokande gryta och ryter till min lillebror: VI TAR TÅGET SOM GÅR OM FEMTIO MINUTER! Jag vägrar stanna hemma! Min mammas ständiga tjat när jag var liten löd: Gå iallafall till skolan den första lektionen, så ska du se att förkylningen har lättat sen! Och visst gjorde den det. Mammor har jämt rätt... trodde jag!
Fart och fläkt, spring hit och spring dit har idag bara lett till att jag känner mig ännu sämre. Ännu sjukare. Ännu mer kallsvettig, febrig, hostig, nysig och snorig. Jag ringde mamma runt tre, sa att jag inte mådde bra och att jag nog borde stanna hemma resten av dagen. Hon svarade: Ja, varför gick du ur sängen från en början? Du borde stannat i den och vilat!
Varför sa hon inte det när jag var sju?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0