:

Vad jag gör om dagarna? Hackar grus och gräs i trädgården, äter yoghurt, promenerar och spenderar otaliga timmar på körskola. Men mest har jag omatchande naglar och klänningar.
______
Förresten, inatt gick jag upp för jag kunde inte sova. Klockan var kanske två, det regnade och blåste så de gamla dörrarna i mitt hus glappade och small. Jag satte mig på toaletten, blickade ut över natten genom det öppna fönstret på min högra sida. Tittade på de blöta gatorna, ljuset från gatlyktorna och tänkte tänk om någon ser mig, sittandes på toa utan tröja.
Tog upp gårdagens Aftonbladet från golvet och började bläddra. Slutade bläddra vid en artikel om mord. Jag har aldrig, jag upprepar, aldrig, intresserat mig för nyheter om mord, våldtäkter eller rån. Tänker: Äsch, sånt händer varje dag, jag vet ändå inte vilka det är och vad gör det världen om jag inte bryr mig?
Men inatt så blev jag berörd. Jag lusläste den lilla faktarutan om varje mord, tittade upp, tittade ut och sörjde. För herregud vilket himla lotteri det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0