:

matvanor;
bästa maträtt; rotfrukter dränkta i olja, skjuts in i ugnen och tadaa!
bästa efterrätt; jag har ju en svaghet för sötsaker i alla olika former. men någon kombination av bär och choklad slår aldrig fel.
bästa dryck; kaffe och mjölk och vin och äppelmust från kivik.
mindre omtyckt dryck & maträtt; jag äter och dricker nästan allt. men jag gillar inte saker som smakar ingefära, eller för mycket svartpeppar.
bästa alkoholdryck; öl och vin.
använder du smör på smörgåsen; ja, fast bröd och mackor är nog det tristaste man kan äta.
smågodis eller färdiga påsar; smågodis!!! åh, det äter jag säkert två gånger i veckan.
favoritsoppa; linssoppa, potatis- och purjolökssoppa, grönsakssoppa, tomatsoppa.
favoritglass; allt som är fruktigt och saftigt, gärna sorbet. fast krämiga gräddiga vaniljglasser med chokladbitar i är inte fy skam det heller.
ytligheter;
hur mycket shoppar du för varje månad; skor och jackor lägger jag runt 800-1000 kr på, kanske två-tre gånger om året. resterande plagg försöker jag köpa på rea eller second hand, mest för att det senare alternativet är det roligaste som finns. men kanske 500-700 i snitt varje månad.
har du mer skor än kläder; nej, skor är jag dålig på. använder ett eller två par.
favoritplagg; klänning.
favoritfärg på kläder; svart om man vill vara säker på att vara elegant och stilren, annars gammelrosa och marinblått.
favoritfrisyr; kan ju börja med o-favoritfrisyr: plattat hår. tjejer, ni som plattar håret, sluta upp genast! man ser så platt ut. (!) så jag får nog säga, att jag gillar långt, vågigt hår, eller kort lockigt eller mellanlångt platt, så länge det är ens naturliga färg och kvalité.
bästa mönster; inget mönster. om jag måste välja, så kanske fina blommor.
bästa accessoar; jag är dålig på att använda smycken och hattar och sånt. men en fin ring kanske. om jag ska ha smycken vill jag ha något dyrt.
mindre tjusiga plagg; här kan jag skriva en hel uppsats. skinntights, tights i alla former, linnen som används som klänningar och slutar precis under rumpan, koftor med fula snea snitt, midjeskärp med plastiga knäppen, ed hardykläder.. ja. jag slutar där.
arbete & utbildning;
jobbar eller pluggar du; jag går bild- och formgiving på c4 samt jobbar på café nästan varje helg och vissa vardagseftermiddagar.
vad vill du bli; arkitekt, caféägare, volontär, konstnär, vaktmästare på något slott, lyxhustru.
trivs du med ditt jobb/din utbildning; ja!
är lönen viktigast; ja och nej. tänk så fantastiskt med ett jobb man älskar och dessutom tjänar riktigt bra på!
lite allt möjligt;
har du barn; nej, fastän bebisar är det bästa jag vet.
älskar du någon; här vill jag vara ironisk och skriva eh nej? men jag hoppar det. klart jag älskar!
betyder familjen mycket för dig; ja, allt.
vart åker du helst på semester; jag älskar att åka skidor, eller åka bil i berg, eller simma i laguner, eller vandra i djungeln, eller gå vilse i storstäder. jag vet iallafall att jag vill GÖRA saker på mina semestrar, inte bara ligga passiv i solen.
bästa klimatet; svensk sommar är egentligen det bästa. den är inte kvalmig eller fuktig, utan frisk, fylld av jordgubbar och stora ängar med blommor och söta trähus lite överallt målat i falurött.
vad lyssnar du mest på just nu; radio!
matvanor;
bästa maträtt; rotfrukter dränkta i olja, skjuts in i ugnen och tadaa!
bästa efterrätt; jag har ju en svaghet för sötsaker i alla olika former. men någon kombination av bär och choklad slår aldrig fel.
bästa dryck; kaffe och mjölk och vin och äppelmust från kivik.
mindre omtyckt dryck & maträtt; jag äter och dricker nästan allt. men jag gillar inte saker som smakar ingefära, eller för mycket svartpeppar.
bästa alkoholdryck; öl och vin.
använder du smör på smörgåsen; ja, fast bröd och mackor är nog det tristaste man kan äta.
smågodis eller färdiga påsar; smågodis!!! åh, det äter jag säkert två gånger i veckan.
favoritsoppa; linssoppa, potatis- och purjolökssoppa, grönsakssoppa, tomatsoppa.
favoritglass; allt som är fruktigt och saftigt, gärna sorbet. fast krämiga gräddiga vaniljglasser med chokladbitar i är inte fy skam det heller.
________
ytligheter;
hur mycket shoppar du för varje månad; skor och jackor lägger jag runt 800-1000 kr på, kanske två-tre gånger om året. resterande plagg försöker jag köpa på rea eller second hand, mest för att det senare alternativet är det roligaste som finns. men kanske 500-700 i snitt varje månad.
har du mer skor än kläder; nej, skor är jag dålig på. använder ett eller två par.
favoritplagg; klänning.
favoritfärg på kläder; svart om man vill vara säker på att vara elegant och stilren, annars gammelrosa och marinblått.
favoritfrisyr; kan ju börja med o-favoritfrisyr: plattat hår. tjejer, ni som plattar håret, sluta upp genast! man ser så platt ut. (!) så jag får nog säga, att jag gillar långt, vågigt hår, eller kort lockigt eller mellanlångt platt, så länge det är ens naturliga färg och kvalité.
bästa mönster; inget mönster. om jag måste välja, så kanske fina blommor.
bästa accessoar; jag är dålig på att använda smycken och hattar och sånt. men en fin ring kanske. om jag ska ha smycken vill jag ha något dyrt.
mindre tjusiga plagg; här kan jag skriva en hel uppsats. skinntights, tights i alla former, linnen som används som klänningar och slutar precis under rumpan, koftor med fula snea snitt, midjeskärp med plastiga knäppen, ed hardykläder.. ja. jag slutar där.
________
arbete & utbildning;
jobbar eller pluggar du; jag går bild- och formgiving på c4 samt jobbar på café nästan varje helg och vissa vardagseftermiddagar.
vad vill du bli; arkitekt, caféägare, volontär, konstnär, vaktmästare på något slott, lyxhustru.
trivs du med ditt jobb/din utbildning; ja!
är lönen viktigast; ja och nej. tänk så fantastiskt med ett jobb man älskar och dessutom tjänar riktigt bra på!
________
lite allt möjligt;
har du barn; nej, fastän bebisar är det bästa jag vet.
älskar du någon; här vill jag vara ironisk och skriva eh nej? men jag hoppar det. klart jag älskar!
betyder familjen mycket för dig; ja, allt.
vart åker du helst på semester; jag älskar att åka skidor, eller åka bil i berg, eller simma i laguner, eller vandra i djungeln, eller gå vilse i storstäder. jag vet iallafall att jag vill GÖRA saker på mina semestrar, inte bara ligga passiv i solen.
bästa klimatet; svensk sommar är egentligen det bästa. den är inte kvalmig eller fuktig, utan frisk, fylld av jordgubbar och stora ängar med blommor och söta trähus lite överallt målat i falurött.
vad lyssnar du mest på just nu; radio!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0