:

Idag var jag på student i Växjö och jag är så full av intryck av människor jag inte träffat på en evighet, Anna-Karin som jämt uppmuntrade mig att måla och som jag har att tacka, vars pappa tog självmord och hennes bror är påväg åt samma håll, hennes son Johan som alltid suger in läppen trots han är 19 år och är världens nallebjörn, Simon som är 15 och linblond med kisande ögon och ettusen leverfläckar, kvinnan som ler med munnen men inte med ögonen och som passar upp på sin man men hukar sig inför resten. Och Janne, som håller sig för sig själv i sin svarta bandtröja och sitt gråa hår, medveten om att hela släkten inte förstår honom men jag gör det, jag ser honom.
_______
Finast var ändå bilresan hem, när jag och pappa lyssnade igenom alla de skivor som jämt legat i bilen, 90talsdängor och synthpop. När vi skreksjöng i falsett och skrattade ihop. Min pappa!
Imorgon ska ni få se bilder från Siesta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0