Materialjag.

Efter att ha flyttat x antal gånger i mitt liv, är jag rätt van vid att packa. Men idag när allt återigen skulle packas upp i mitt nya rum, slogs jag av att allt jag äger (förutom stora möbler) ryms i två flyttkartonger. Det kändes lite halvtaskigt. Å andra sidan är det grejer jag värdesätter högst. Hade tänkt guida er genom min hylla, där de flesta saker står:
# En skulptur av David som alltid fått hänga med.
# Ett foto av mamma och pappa när de gifte sig.
# En parfym, en rökelsehållare.
# En fin ram med ett obetydligt foto.
# Skolböcker (trams)
# Spraycans som jag använder när jag målar.
# En burk innehållandes pastellkritor.

# En ful pärm, mammas påhitt, "Fridas vuxenpärm". Där ska jag tydligen förvara HEMLIGA DOKUMENT
# Fotoalbum
# Två favoritböcker, Habaneros och 17 svenska designers.
# En box med fem filmer av Pasolini.
# Bra filmer. Bra filmer. Bra filmer.
# Linser.
# En huslåda där jag har viktiga saker.
# Skivor. Mest dåliga, typ Green Day och Ashlee Simpson. Men även Kent och Patti Smith.
Nedervåningen:
# Färger, akvarell, akryl, flytande bläck, billig hobbyfärg, limstift, penslar, pennor.
#Bra böcker, många av Marianne Fredriksson.
#Min bibel: Varats olidliga lätthet.
#Min bibel nr 2: Parfymen. Dessa två böcker tar jag alltid med mig var jag än reser. Jag kan inte minnas hur många gånger jag läst dom.
# Alla böcker från FEL-förlag. Dom ska få en egen gyllene plats sen när mitt rum är färdigt.
#Tekniska prylar. Tråkiga prylar som måste sparas.
# Fotoalbum, skolkataloger, skoltidning, fotoalbum fotoalbum fotoalbum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0