MAT

Tänkte matblogga lite. Detta är en del av vad jag har förtärt den senaste veckan (såååå goda saker, men inte bra för figuren). Vi börjar med det söta:
_
. Morotskaka
. Hallon- och blåbärspaj med kokos
. Hallonchokladmuffins
. Cheescake
. Nutellamackor till frukost
. Chokladpuddingkladdkaka (typ?)
. Lyxiga chokladpraliner
. Hallon- och lakritsdöskallar
Som ni ser är ett genomgående tema choklad och hallon.
__
Så till det matiga:
_
. Mammas hemmagjorda köttbullar.
. Caesarsallad på Fenix.
. Morotssoppa med baguetter innehållandes fikonmarmelad, goood salami, brieost och sallad.
. Små köttbitar med varma körsbärstomater och persiljebearnaisesås och potatisklyftor i ugn med fräsch sallad.
. Frasig pizza med någon skinka och ost och ruccola.
. Söndagsstek med vinbärsgele och krämig brunsås.
. Tunn köttbit med en sås innehållandes dyr ost och mycket vitlök, med klyftpotatis till.
. Världens godaste hemmagjorda grönsakssoppa med kött och stark senap.
-----
Alltså.
Jag är m_ä_t_t. Inte bara för dagen, utan för flera veckor framåt. Men det är nog tur att jag har ätit upp mig inför den kommande resan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0