Lite blogg, om det får smaka!

Lyssnandes till Fleet Foxes (Bellas bästa band) tänkte jag berätta lite saker för er.
Vi börjar med att nämna att det har kommit en ny svensk äppelsort, som har fått namnet Frida. Jag sitter just nu och mumsar på ett sådant, och det smakar mycket bra. Mest gillar jag klistermärket, som är blått med en mörkröd remsa med den gula texten Frida.
__
Jag och Reppan råkade förstöra fotostudion idag. Hur det gick till ska ni nu få höra: Reppan satte på Främling med Carola. Är det konstigt att allt går utför då? Hon dansade, hoppade, slog sig omkring överallt och jag låg på mina bara knän och plåtade hennes starka rörelser, svängde runt lampor och tyg för att fånga hennes inlevelse. Och visst lyckades vi, vi tog några faaantastiska bilder!....men dessvärre, slutade vi inte där.
Nästa låt: Per Gessle- Tycker om när du tar på mig. Jag placerade mig själv på en barstol och inledde med ett ljuvt flöjtmimspel, Reppan tog några enstaka bilder. När sedan den första frasen.. "kommer du ihååå-ååg, en vintertiid" ljöd genom rummet drog jag till med några känslomässigt oerhört starka rörelser. Reppan fotade, jag fortsatte. "Tycker om när du finns hos mig.. jag tror det aldrig kan bli bättre än så hä hä hä hä häääär". Reppan var alldeles handfallen av min ljuva dans. Blixtarna bländade, blinkade, tog oss in i ett ljuvt skimmer. " JAG TYCKER OM NÄR DU TAR PÅ MIG, JAG TYCKER OM DINA FINGRAR MOT MIN PANNAA", ungefär precis HÄR small det! Rummet blev mörkt.
Det small en gång till, gnistor flög genom det bäck(hehe)svarta rummet och vi rusade ut i all världens fart, ut i korridoren skrikandes skakandes chockade! Och sablans vad det luktade! Konsekvenserna utav detta blev ett styck vaktmästare, ett styck elektriker och en förvirrad lärare. Inga räkningar, tack och lov.
__
Egentligen borde jag inte alls sitta här, för jag har så himlans mycket att tvätta och packa. Jag har fått med mig pengar från lite här och var, Annie vill ha sina Dr.Martens och så ska jag köpa Levi's. Mitt hår är flygande, det kommer nog flyga bra ihop med mig imorgon. Jag håller tummarna för att jag hamnar bredvid en snygg person. Alla borde vara snygga.
Sen när jag kommer hem tänkte jag köra ett dagfördag-tema här på bloggen, ni får se, en dag i taget, vad jag hade för mig på andra sidan havet, var dag för sig.
Sådär. Nu hoppas jag mamma lagar en god avskedsmiddag till mig. Och att pappa slutar oroa sig för att jag ska förvirra mig på bytena i Frankfurt och Munchen.
__
Såhär ser jag ut nu (tröjan har jag sytt själv, likaså tygkassen. Trycket kanske ni känner igen, det kan man nämligen hitta om man googlar "dront". Det brukar jag göra, så då kan ni med göra det tycker jag.)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Lycka till imorgon o hälsa Susanna! :D <3

2011-02-17 @ 23:11:24
URL: http://alltformangaganger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0