Kurer

Natten till denna dag var hemsk. Jag somnade runt ett och vaknade prick fyra, sedan låg jag och flåsade och hostade i två timmar tills jag vågade ringa och väcka mamma på hennes lediga dag. En timme senare kom hon och hämtade mig och jag bäddades ner i soffan med ett antal diverse kurer, bl.a:
- Björkaska (drickes utblandat i vatten. Smakar unket. Hjälper att få igång magen)
- Kolodialt silver (en tesked var tionde minut i en timme lägges under tungan under en minut, sen sväljer man. Smakar metallvatten)
- Omnidepå (en liten gul tablett. Smakar illa om man har den för länge på tungan innan man sväljer. Innehåller tusen vitaminer)
- Symbioplex (en avlång kapsel med rosa pulver. Bra för magen)
- Vitlök (en lök. Mamma ville helst att jag skulle äta den bara sådär upp och ner, men jag gjorde en stark tzatsiki istället)
- Väldigt, väldigt mycket sömn.
________
Hon ville även stoppa i mig färsk ingefära, men där satte jag stopp. Ingefära är nog den värsta kryddan jag vet, efter svartpeppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0