Det blev pannkaka

Efter att ha druckit te och pratat maskar som lever inuti kroppar med Stephanie, kom vi på någon vänster in på pannkakor. Jag bestämde mig för att använda köket till något annat än ett rum som man endast passerar, och tog fram stekjärnet och satte på fläkten på högsta volym. Här ska det stekas pannkaka!
Jag skyller delvis mitt misslyckande på Stephanie för hennes förmåga att göra mig disträlvis på min förkylning som försämrar mitt logiska tänkande. Som den magnifika bagerska jag egentligen vill framställa mig som, skulle jag ju med ens förstått att 4 dl mjöl på 2 dl mjölk inte skulle bli en SMET, utan en DEG. Så jag satte kranen på full sprutt och hällde i vatten, smälte en stor mängd smör, allt för att göra DEGEN till SMET.
Det gick inte bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0