:

Ironi: Jag gick från stationen kl 23:56, pratar med mamma i telefon och lugnar henne att ingen kommer våldta mig inatt heller, slänger ett öga bakom mig och ser en man i röd regnjacka och drypande blött hår pga regn, stannar och låter honom gå före mig med bultande hjärta, lägger på 23:58, passerar en man som står och kissar vid ett träd i en park, uppenbart berusad, han skriker "SURTANT" åt mig och jag börjar gå snabbare, skriker surtant en gång till och jag springer ifatt mannen i röd jacka vid några rödljus och lyckas få fram "kanjagståhärochväntameddigförhandärbortaärläskig" och rödjackan säger vänligt att han förstod att det var något skumt, vi har följe en bit och pratar om hur sjukt det är att tjejer inte kan gå hem själva på natten utan att vara livrädda. Jag tackar honom och går hem.
Tänk om rödjackan inte hade varit där. Och föreställ er blixtar och åska och spöregn, vilken jävla kuslig stämning det var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0