Lugn dag

Lugn dag, förutom brandlarmet som utlöstes vid lunchtid i skolan. Det var ju såklart inget allvarligt som hade hänt, bara lite rök från raku-skapandet utanför som sipprade in genom ett öppet fönster och fick det att ringa till ordentligt i huvud och kropp.
Sen tog jag tåget in till stan och gick till Tekniskan och träffade Jessica. Hängde lite på deras religionlektion och så. 
Regnet slår mot rutorna och jag älskar att bo i ett gammalt hus just när det regnar. Det blir så tydligt och stillsamt och doften av vårvåta gator tränger sig in genom de dåligt tätade fönstrena.
________
Det är lov på fredag. Fredag-nästa tisdag. Jag har ungefär noll planer på vad jag ska göra, förutom en körlektion. För nu är det dags även för mig att lära mig köra bil! Och sen är det ju bra att alla andra har lov också, jag hoppas på många spontana utflykter.
Nu ska jag lägga mig i vår svarta soffa och läsa Berlinpopplarna. God eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0