Halv åtta hos mig klockan sex.

Bestämde mig för att laga trerätters! Så då gjorde jag det, och bjöd hem tre tjejer.
På menyn var det vitlöksbröd till förrät, med hemmagjord vitlökssmör from scratch, avokado och soltorkad tomat.
Varmrätten bestod av pasta med ostsås och röd pesto, samt lite fetaost.
Desserten var ju såklart roligast att göra, jag och bakverk/söta saker är en samspelt orkester. Det blev en bärmousse som inte riktigt hann stelna så mycket som den skulle, så det blev mer en bärkräm. Så fruktansvärt god, krämig, gräddig och somrig.
_______
Nästa vecka är det Josefines tur att bjuda på mat. Vi försöker efterlikna det populära programmet Halv åtta hos mig, fast istället har vi döpt våra tillställningar till Halv åtta hos mig klockan sex, för det tycker vi är en mer lagom tid när man som alla fyra är studerande och ofta har en del läxor att sköta på kvällskvisten.
Poängerna som var och en får dela ut i slutet av måltiden samlar vi i en burk, som inte får öppnas förrän alla har gjort sitt!

Kommentarer
Postat av: Maja

Mycket gott va de minsann! Kan inte bestämma mig för vad jag tyckte var godast.. Höga poäng blev de iaf.. ;)

2011-04-26 @ 21:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0