Ambivalent

Jag får samma prestationsångest varje gång jag loggar in på blogg.se. Jag lovade mig själv när jag startade denna bloggen att det aldrig fick bli ett tvång att skriva här, att texterna inte behövde vara några mästerverk, inte heller bilderna. Och att mest bara hålla allt på en ytlig nivå, typ vad jag gör om dagarna och sådär, för jag själv finner sådana bloggar enklast att läsa och fastna för.
jag ska försöka finna glädjen igen i att skriva här, visa bilder här.
Jamen tillexempel nu, just precis nu, så tänker jag "amen Frida du vet ju så mycket bättre än att börja meningar med "så" eller "och". Sådant kan man göra i poetiskt syfte, eller när man verkligen är medveten och vill få fram något särskilt med det. Jag skriver ju som jag pratar här! Det känns lite halvokej. Halvtrist. Sådär.
______
Iallafall: I måndags tog vi bilen till Österlen och det är så skönt att ha vänner med körkort det är likamed frihet så vi körde till Brösarps Backar det var meningen att vi skulle vidare till Kivik men det var så himla skönt i solen på backarna med hundarna och kaffet och kanelbullarna så vi bestämde oss för att stanna hela eftermiddagen sen körde vi hem och sen åkte jag och Stephanie till Vittsjö och tittade på solnedgången vid sjön och grillade med grabbarna sen åkte jag hem buss ensam och såg världens största mest orangea måne och kände mig mäktigast och ensammast i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0