14 april

14e april, min mammas 45e födelsedag imorgon. Jag har köpt två choklad à la 60 kr/st, ett par tre praliner och en vit ljuslykta med stiligt ljus inräknat. Det är så kul att köpa presenter till henne för jag känner henne så bra att jag vet exakt vad hon blir glad över.
________
För övrigt har det varit en lång dag. Jag gick upp imorse med en känsla av att allt skulle gå åt helvete. Ni vet sånadär fuldagar man kan ha, då alla kläder känns fel, hela ansiktet känns som en skrämmande ful skräckmask och vädret är sådär grått och trist att man undrar om denna dagen kanske bara är ett enda stort mellanrum. På tåget var jag fast besluten att ta tåget hem direkt igen, men en liten jävlar anamma i mig sa att jag minsann skulle klara denna dagen, hur jävligt allt än kändes.
Och det gjorde jag ju! Det blev en helt fantastisk dag. Med lugnt bibliotekhäng, superbra film på filmklubben och avslutningsvis ett par duktiga talanger som uppträdde på Barbacka.
Men liksom bara för att retas med mig en sista gång, bestämde sig den trista mellanrumsdagen att tåget 19:30 inte skulle vara framme i Hässleholm förrän 20:30. Kul. Detta vägdes dock upp av fem hemmagjorda köttbullar och potatismos med lingon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0